Czy programowanie komputerowe jest podobne do rozwiązywania problemów przez człowieka?

Czy programowanie komputerowe jest podobne do rozwiązywania problemów przez człowieka?

Czy programowanie komputerowe jest podobne do rozwiązywania problemów przez człowieka? W bardzo podstawowym sensie tak. Programy komputerowe mogą mieć zmienne zdolności rozwiązywania problemów i mogą być wysyłane w świat. Ale nie mogą się uczyć i adaptować jak człowiek. Dzieje się tak dlatego, że wszyscy mamy naturalną zdolność do uczenia się i doskonalenia. Komputery nie mają tej wbudowanej zdolności. Dlatego pytanie staje się: Czy jest możliwe, aby programy komputerowe uczyły się na ludzkich błędach?

Języki programowania

Istnieje kilka różnych rodzajów języków programowania. Języki programowania typu front-end kodują wizualne części stron internetowych, gier i aplikacji. Języki kodowania back-end kodują podstawowe funkcje komputera, takie jak renderowanie tekstu i danych na stronie internetowej. Języki te są połączeniem stylów imperatywnych i deklaratywnych i obejmują Javę, C++ i ActionScript. Poniżej znajduje się krótki opis każdego typu języka programowania:

Języki programowania są napisane w sposób, który zapewnia uporządkowany mechanizm określania danych, operacji i przekształceń. Programiści tworzą te programy za pomocą abstrakcji, czyli zestawu elementów opisujących jakąś koncepcję. Te prymitywy są następnie łączone w nowe programy lub modyfikowane istniejące, aby dopasować je do nowych zastosowań lub zmieniających się środowisk. W niektórych przypadkach programiści piszą programy w więcej niż jednym języku, aby stworzyć bardziej elastyczne i skalowalne rozwiązanie.

Programowanie obiektowe

Programowanie obiektowe to metoda tworzenia programów komputerowych, która skupia się na obiektach, a nie na kodzie. Obiekty są zasadniczo jednostkami czasu uruchomienia, które reprezentują szereg różnych elementów. W uproszczeniu reprezentują one każdy element, z którym program musi sobie poradzić. Programowanie zorientowane obiektowo podkreśla znaczenie możliwości wielokrotnego użycia i ponownego wykorzystania. W związku z tym metoda ta jest szczególnie przydatna w rozwoju zespołowym i projektach grupowych.

Języki zorientowane obiektowo mają unikalną zaletę wspierania dziedziczenia. Klasy są zorganizowane w hierarchie, a każda z nich dziedziczy cechy po swoim rodzicu. Dziedziczenie sprzyja ponownemu wykorzystaniu kodu i jest kluczowym elementem programowania obiektowego. Zaletami programowania obiektowego są skalowalność, wydajność, możliwość ponownego użycia i ochrona informacji. Języki zorientowane obiektowo upraszczają również proces debugowania.

Programy interaktywne

Interaktywne programy komputerowe wymagają interakcji człowieka w celu prawidłowego funkcjonowania. Interakcja ta może być tak prosta, jak wprowadzanie informacji lub zmiana danych przechowywanych w komputerze. Większość aplikacji komputerowych jest interaktywna, podczas gdy wygaszacze ekranu nie są. Interaktywne programy komputerowe często opierają się na danych wprowadzonych przez użytkownika i mogą być w stanie rozpoznać informacje i odpowiednio zareagować. Jeśli nigdy wcześniej nie pracowałeś z interaktywnymi programami, możesz się zastanawiać, co sprawia, że są one tak atrakcyjne.

Istnieje wiele sposobów na interakcję z interaktywnymi programami komputerowymi. Najpopularniejszym z nich jest World Wide Web, gdzie użytkownicy mogą wchodzić w interakcje ze stronami internetowymi poprzez ukryte zaproszenia zwane hipertekstem. Inne formy interaktywności obejmują aplikacje inne niż WWW. Do powszechnych form wejścia należą kliknięcia myszką i polecenia klawiatury, które działają jako sygnały wejściowe dla programów komputerowych. Z kolei sygnały wyjściowe obejmują wyświetlane obrazy, dźwięki i ruchowe sekwencje wideo. Te dwa ostatnie typy wejścia i wyjścia są często określane jako „graficzne interfejsy użytkownika”.

Programy wsadowe

Wsadowe programy komputerowe mogą być uruchamiane przez komputery. Ten rodzaj przetwarzania nie wymaga żadnej interakcji człowieka poza składaniem zadań. Wsadowe programy komputerowe mogą być wykorzystywane do wszelkiego rodzaju celów. Zalet tego typu przetwarzania jest wiele. Po pierwsze, są one łatwe w użyciu. Po drugie, mogą być wysoce niezawodne. Zazwyczaj nie wymagają wiele konserwacji. Wreszcie, mogą one uruchomić wiele programów komputerowych równolegle. Wsadowe programy komputerowe mogą być świetnym rozwiązaniem dla firm chcących obniżyć koszt jednej transakcji.

We wczesnej technologii informacyjnej programy komputerowe były przechowywane na kartach dziurkowanych i sekwencyjnie wprowadzane do systemu. Przetwarzanie wsadowe było efektywnym sposobem wprowadzania danych i poleceń. Później karty magnetyczne zostały zastąpione taśmami, ale przetwarzanie wsadowe nadal stosuje się do zasady przetwarzania sekwencyjnego. Zasadniczo program komputerowy przypisuje zmiennej wartość, a następnie wykonuje akcję. Na przykład program przetwarzania wsadowego może usunąć wszystkie pliki o określonym rozszerzeniu.

Wejście, obliczenia i wyjście programu komputerowego

Wejście, obliczenia i wyjście programu komputerowego (ICO) to trzy podstawowe kroki w projekcie programistycznym. Program komputerowy może mieć dowolną liczbę wejść, w tym tekst, obrazy lub liczby. Na przykład wyjściem programu HIWORLD3 może być tekst: „Hello World”.

Trzy podstawowe składniki programu w języku COBOL to wejście, obliczenia i wyjście. Istnieje wiele sposobów definiowania wejścia, wyjścia i obliczeń. Zazwyczaj wejście jest pierwszym krokiem, a wyjście ostatnim. Istnieje kilka wejść, takich jak nazwa pliku i katalog. Następnie wejścia i wyjścia są łączone i zapisywane w katalogu wyjściowym.

Błędy w programie komputerowym

Programy komputerowe zawierają błędy. Błąd to wada w logice programu komputerowego, która wpływa na jego funkcjonowanie. Błędy mogą spowodować, że program nie będzie działał lub będzie działał nieprawidłowo, gdy użytkownik zmieni jakieś ustawienie lub wprowadzi dane nietypowego typu. Wiele z tych błędów może wystąpić z powodu błędu ludzkiego, a programowanie defensywne jest doskonałym sposobem na zminimalizowanie wpływu tych błędów. Oto kilka przykładów błędów:

Warunek wyścigu: Warunek wyścigu to błąd, który występuje, gdy dwa lub więcej procesów wykonuje się w tym samym czasie. Procesy te mogą nie być zsynchronizowane i mogą oddziaływać w innej kolejności niż zamierzał to zrobić programista. Ten typ błędu jest często trudny do wykrycia i może wystąpić tylko raz. Jest to problem, który nie powinien być ignorowany, ponieważ może prowadzić do problemów, które powodują awarię programu. Jednak nie wszystkie błędy są tak poważne.


Podobne tematy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *